Thursday, January 15, 2009

Tetiber jer...

Entah..lately neh aku selalu dengar sampai tangkap lentok+lenggok lagu-lagu Melayu..Aku pon tataw sebab aper....dulu kala la...kalu sebot jer lagu Melayu, mesti aku buat dono jerk...malas nak dengar,coz time zaman jahiliah itu...aku pikir lagu Melayu tak best!!!...coz,sebelom neh...bila on radio stesen Melayu immediately tuka...takder felling nak dengar. Bukanye aku tak menyokong industri muzik Melayu, tapi..entah...kadang2 takleh masok dengan flava,irama,alunan melodi dan selori denganye...ada la gak beberapa hiris lagu Melayu yang aku suka, bukanyer aku tak suka lansgung!!!...jangan salah konsep keyh...

Sebelom neh,lagu-lagu Inggeris memang menjadi poojaan hatiku...nak kata aku neh Pan Asia, tak pon(sori ekk,bukan nak angkat dirik)...aku pon tataw bila mood aku nak dengar lagu Melayu neh datang...sampai memutar berulang kali tanpa royalti....hurm,itula dah bangsa Melayu...tetap gak Melayu...bak kata Hang Tuah `takkan Melayu Hilang Di Dunia`(ape kene mengena plak neh)....matila...tapi bagi aku la kan, nak suka, nak minat lagu aper ppon tak kisah coz dengan meminati sesebuah konsep muzik tu menunjukan keperibadian seseorang (ceh...)

*tengah layan lagu Dato CT-Melawan Kesepian...dok sorang2 neh..guahahahaha...

7 kate korang:

JoDiane said...

iyerrr... kalau dato' siti semua orang sukerrr... ;)

edan coba said...

Tahniah Neng!! Akhirnya u layann jgak.. X sngka i

we~win said...

apa kata ko dgr lagu ni ;

i) zaiton sameon - menaruh harapan
ii) DKI & Jay Jay - kita insan biasa

hahahaha...

kalau tanak...apa kata ko dgr plak lagu hit skrg ni ;

i) Love Story - Taylor Swift
ii)Circus - Britney Spears
iii) Bad Girl - Danity K.

danielle said...
This comment has been removed by the author.
danielle said...

jojo-memang...tapi i tanak dato k tau

edancoba- ala uols sekali sekala jer...tp besh la lagu tu...

we-win-aieeeeeee...kenak ko berik lagu berkurun bersarang lelabah ya...gelik aku...mlampau la kalu aku gtau aku minat lagu melayu..harusla aku dengar yg evergreen...

lagu britney circus tu mmg aku da dengar..best bangat, make me feel wanna hoppin beybeh...nok, i akan cuba post yg u tagged i, tengah kumpol material...huhuhuh

CZ's thinking. said...

matila lady d sudah jatuh martabatnya ka??sudah dgr lagu malayu baa..hahah nie kesan KHAS naik kete kak ros coz slalu pasang lagu siti..
tahniah wat kak ros krn dh mengembalikan danial ke pagkal jalan..hahah matila

edan coba said...

x ley slahkn neng gak coz dier kn melayu jgk!!(sblum ni kabur!!)
:P