Wednesday, January 27, 2010

ptuuuui!!!

"ayoyo..kalu mandi tu jgnla meludah. abes masuk dlm baldi aku!!!...bengaps!!!!"

haaaa!!!...tu la status ym aku tadi, bengang dengan keadaan ari ni sebab
xde air kat kampus aku
bukan masalah baru...dah merungut, dh komplen, dah mencaci dan mengamuk bagai
tetapi keputusanya tetap teda air....

slalunya air ada kt bilik aku, walaupun pagi ada petang xde
petang ade malam pulak xde...begitulah keadaanya setiap hari
tp hari ni, setitik air pung xda...kutunggu-tunggu
totap gak xda...

so aku decide mengangkut air kat tangki...
turun pun prasan ala2 diva tangki nak amik air...
tadah air....
then aku tenguk sebelah aku ada macha tgh gosok gigi
sodap jer dok menyombat berus gigi tu dalam mulot
aku hanya nampak giginya...dirinya aku xnmpak*matilaa...
sebok mencocok2 berus gigi tuh dalam mulot tetibe
dikumurnya air penuh dengan saliva bercampur dgn ubt gigi tuh

ptuuui!!

diludahnya kumuhan air sebelah aku...
pap!!..menghinggaplah najis kumuhan dia kat baldi n badan2 aku*euuuwww
gosh!!!..jantan ni memang kuang haja
hei..macha..takkan ko x prasan aku besau gedabak sebelah ko ni.
kenapa aku dok sebelah kanan ko
belah tu gak ko nak meludah!!!...bengong!!!!

hanjs betol!!!

MELUDAH satu tindakan yg merentasi sosioekonomi dan bangsa
tak kirala ko berkulit putih,hitam, tan, yellow bagai
tak kira la ko drive mercedes or proton saga
whether politician or a simple guy like me...we all spit...

tp tolong la jaga attitude bila nak meludah tu tenguk la kiri kanan
jangan ikut sedap mulot lidah ko je nak meludah
kat China meludah adalah habits,
kat Singapore kalu meludah kene bayo $300 dolar
kalu kat Malaysia banyak pulak singboard2 yang melarang untuk meludah..

so bg sesape yang chronic spitters tu, aku syorkan masuk pertandingan meludah 'Kudu'
salah satu permainan kat africa...

Kudu spitters try to spit as far as they can...try la korg meludah...kalu geram kat lec buat
mcm tu...sharp shooter yaallss


p/s-->dah macam-macam terjadi kat tangki tuh, jatuh tyme nak mandi, ternampak anu tu, anu ni(bukan slh aku, durg x pandai jaga!!), towel orang trtanggal kene tiop angin, n kene ludahan orang...salam 1 Malaysia..

3 kate korang:

wedeliaryo said...

da tu, hg mandi dgn air spit macha tu ke?? eeewww..hahah

danielle said...

ayoyoyo...jeda...xkan la aku nk bermandikan air ludahan macha ittew..harusla i pindah tmpt n bt muka ketat..tp mmg kuang haja sgt la..ko nk masuk Kudu?

wedeliaryo said...

bleh gak, klu hg dok dpn aku, aku mau..hahahha~jgn marah no..